Nu kan du kandidera direkt på webben till styrelsen för SD Nora-Lindesberg! | Sverigedemokraterna Nora-Lindesberg

Nu kan du kandidera direkt på webben till styrelsen för SD Nora-Lindesberg!

Bästa medlem,

Nu är det möjligt för er att kandidera till styrelsen och till andra uppdrag inom SD Nora-Lindesberg genom att gå till följande adress: https://goo.gl/forms/ZD6AikhZc5yA5oBZ2 och fylla i formuläret direkt i er webbläsare .

Formuläret går att fylla i direkt i din dator, telefon, eller pekplatta och din kandidatur blir registrerad direkt. I samma formulär finns också möjlighet att anmäla intresse för de allmänna valen 2018.

Valberedningen jobbar nu intensivt med att samla in så många kandidaturer som möjligt så om ni är intresserad av att engagera er i Sverige bästa och snabbast växande politiska parti, ta tillfället i akt och fyll i er kandidatur redan idag!

Webbformuläret tar endast ca 10 minuter att fylla i, och vi i valberedningen är mycket tacksamma om ni som ännu inte kandiderat gör detta så snart som möjligt.

Ni som redan har kandiderat genom att skicka in det pappersformulär som ni fått via e-post och brev från valberedningen behöver inte fylla i detta webbformulär. Det finns dock inte något hinder om ni som redan kandiderat också gör det via nätet då det är möjligt för er, att i detta webbformulär anmäla intresse att kandidera till kommunfullmäktige 2018.

Vad innebär det i praktiken att kandidera?
Genom att fylla i detta formulär anmäler du ditt intresse att sitta med i styrelsen för din kommunförening. Det betyder naturligtvis inte att det blir så per automatik, men valberedningen kommer kontakta dig inom kort för att diskutera din kandidatur och berätta lite närmare om vad det innebär att sitta i en styrelse, och vad som förväntas av dig. Kandidaturen som sådant är inte bindande på något sätt.

Krävs det några förkunskaper av mig för att sitta i styrelsen?
Det korta svaret är nej. Det viktiga är att du är en lagspelare som kan utrycka dig på ett balanserat sätt så att du representerar vårt parti på ett bra sätt utåt. Styrelsearbete som sådant är förvisso en relativt formell process som regleras utifrån partiets stadgar och föreningspraxis. Detta är dock något alla som vill också kan lära sig, och naturligtvis kommer ni som får ett styrelseuppdrag, erbjudas den utbildning som krävs för att ni ska kunna utföra uppdraget på ett så bra sätt som möjligt. För vissa poster inom styrelsen, som exempelvis ordförande, sekreterare och kassör krävs dock vissa grundläggande kunskaper.

Så fyll i blanketten redan idag: https://goo.gl/forms/ZD6AikhZc5yA5oBZ2

Har du frågor om att kandidera kontakta valberedningens ordförande, Jonas Millard på adress jonas.millard@sd.se eller om det är brådskande på 0708 – 66 78 63

Sverigevänliga hälsningar,
Jonas Millard